مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 مهر 1398 ساعت 14:152019-10-19فرهنگي

اریسمان میزبان برگزاری روایت نینوا


رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نطنز گفت: هجدهمین مراسم آیینی «روایت نینوا» بعدازظهر روز اربعین در روستای تاریخی اریسمان از توابع بخش امامزاده آقا علی عباس(ع) شهرستان نطنز برگزار می شود.

- رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نطنز گفت: هجدهمین مراسم آیینی روایت نینوا بعدازظهر روز اربعین در روستای تاریخی اریسمان از توابع بخش امامزاده آقا علی عباس(ع) شهرستان نطنز برگزار می شود.

علی مشربی بادی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: مراسم آیینی روایت نینوا ، تاریخ حماسی واقعه عاشورا را بازگو و تصویرسازی می کند تا صحنه های اسارت اهل بیت(ع) را آن طور که شایسته است، مقابل دیده شیفتگان حضرتش به نمایش درآورد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نطنز ادامه داد: در این مراسم، شرح ماجرا و اتفاقات بعد از شهادت امام حسین(ع) تا به اسارت درآمدن اهل بیت امام حسین(ع) در روز عاشورا روایت می شود.

وی تصریح کرد: این مراسم هر سال در جوار گلزار شهدای اریسمان و در مساحتی افزون بر هفت هزار مترمربع برگزار می شود و شامل تصویرگری نهر علقمه و رود فرات، گودی قتلگاه، تل زینبیه و خیمه گاه است.

مشربی خاطر نشان کرد: در این مراسم، حدود 200 نفر مخالف خوان و موافق خوان به اجرا می پردازند که شامل 50 کودک، 105 نفر موافق، 40 مخالف و 10 نفر سوارکار بوده و یک نفر نیز به عنو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اریسمان میزبان برگزاری روایت نینوا

اریسمان میزبان برگزاری روایت نینوا