مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 مهر 1398 ساعت 13:242019-10-19بين الملل

درخواست دو کمیته سازمان ملل از فرانسه برای حفظ حقوق زنان و کودکان داعشی


دو کمیته وابسته به سازمان ملل که خانواده های زندانیان داعشی در نزد کردهای سوریه به آن دو متوسل شده اند، از فرانسه خواستند، برای حفظ حقوق زنان و کودکان داعشی و ممانعت از انتقال این کودکان به عراق اقداماتی اتخاذ کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نوشته روزنامه القدس العربی، وکلای مدافع این خانواده ها، روز چهارشنبه فورا این درخواست را به کمیته حقوق کودک سازمان ملل و کمیته مبارزه با شکنجه این سازمان ارائه کردند و از فرانسه خواستند ده ها کودک و زن بازداشتی در اردوگاه های کردها در سوریه را بازگرداند.

دو کمیته مذکور هم در پاسخ به این پرونده از مقامات فرانسه درخواست کردند، اقدامات دیپلماتیک لازم را برای تضمین حفظ حقوق این خانواده ها به ویژه در زمینه مراقبت های پزشکی اجرایی کنند.

این دو کمیته همچنین از فرانسه خواستند اقداماتی که در این خصوص می گیرند را اطلاع دهند.

وکلای مدافع خانواده های نظامیان داعشی معتقدند، براساس حکم بین المللی بازداشت که توسط دستگاه قضایی مبارزه با تروریسم فرانسه صادر شد، پاریس جز غنیمت شمردن فرصت آتش بس موقت میان نیروهای ترکیه و کردهای سوریه برای فراهم کردن مقدمات بازگرداندن این کودکان و مادرانشان در سریع ترین زمان ممکن، هیچ گزینه دیگری پیش روی خود ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست دو کمیته سازمان ملل از فرانسه برای حفظ حقوق زنان و کودکان داعشی

درخواست دو کمیته سازمان ملل از فرانسه برای حفظ حقوق زنان و کودکان داعشی