مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 مهر 1398 ساعت 10:322019-10-19فناوري

ایجاد روزانه پنج صفحه جعلی توسط کلاهبرداران


در شش ماهه نخست سال جاری 857 سایت فیشینگ شناسایی و مسدودسازی شده اند، یعنی روزانه بیش از پنج صفحه جعلی توسط کلاهبرداران ایجاد می شود.

- رییس سازمان فناوری اطلاعات گفت: در شش ماهه نخست سال جاری 857 سایت فیشینگ شناسایی و مسدودسازی شده اند، یعنی روزانه بیش از پنج صفحه جعلی توسط کلاهبرداران ایجاد می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، امیر ناظمی درباره حملات فیشینگ در اینستاگرام خود نوشته است: فیشینگ، سایت ها و صفحه های اینترنتی جعلی هستند که سعی می کنند از طریق فریب کاربران اطلاعات مربوط به نام کاربری، گذرواژه یا اطلاعات کارت بانکی را به دست آورند.

از این طریق کاربرانی که دارای سواد دیجیتالی کمتر هستند، یا ابزارهای به روزنشده استفاده می کنند، بیشتر در معرض خطر هستند و اطلاعات آنان مورد سواستفاده قرار می گیرند.

وی با بیان این که برای مقابله با فیشینگ راه های مختلفی وجود دارد، افزود: از افزایش دانش کاربران تا پایش مداوم بانک ها برای شناسایی صفحات جعلی و راه حل های فنی (ابزارک های نصب شده بر مرورگرها یا دیواره آتش یا غیره).

البته فیشینگ یک چالش جهانی است.

به همین دلیل نیز ابزارهایی جهانی نیز در این خصوص طراحی شده است.

رییس سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به نقش این سازمان در جلوگیری از حملات فیشینگ اظهار کرد: اگرچه ماموریت سازمان فناوری اطلاع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد روزانه پنج صفحه جعلی توسط کلاهبرداران

ایجاد روزانه پنج صفحه جعلی توسط کلاهبرداران