مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 مهر 1398 ساعت 10:302019-10-19سياسي

عضوخبرگان رهبری: ولایت و امامت یک اصل اساسی است


در جامعه ای اگر اصل ولایت و امامت به حاشیه کشیده شود خروجی آن حادثه کربلا و تبدیل ارزش ها به ضد ارزش ها خواهد شد.

- گزارش خبرگزاری فارس از کیش، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری، عضو خبرگان رهبری و امام جمعه قم در مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی جزیره کیش اظهار داشت: چهار عامل امامت و ولایت ستیزی، دین ستیزی، تقدس ستیزی و عدالت ستیزی دست به دست یکدیگر دادند تا واقعه کربلا رقم بخورد.

وی افزود: زمینه بروز و ظهور واقعه کربلا در مدت زمان کوتاهی رقم نخورد و پدیده ای نیست که با قدرت نمایی یزید شکل گرفته باشد؛ بلکه عواملی در طول یک دوره دست به دست یکدیگر دادند تا کربلا حادث شود.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه در طول تاریخ با وجود اینکه زمان، مکان و اشخاص در وقایع یکی نبودند اما حوادث مشابهی شکل گرفته است، افزود: گاه معادلاتی مشابه در تاریخ در کنار یکدیگر قرار می گیرند و موجب می شوند که حوادثی مشابه در زمان و مکان و با افرادی دیگر اتفاق بیافتد.

وی با تاکید بر اینکه هر زمان که ولایت و امامت در جامعه ای به حاشیه رفت خروجی آن حادثه کربلا خواهد بود، افزود: هنگام شهادت امیرالمومنین(ع) نیز وقتی گفته شد علی (ع) در محراب به شهادت رسید عده ای از مردم شام می گفتند مگر علی نماز هم می خواند و این نتیجه معرفی نادرست ولایت و وارونه جلوه دادن حقا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عضوخبرگان رهبری: ولایت و امامت یک اصل اساسی است

عضوخبرگان رهبری: ولایت و امامت یک اصل اساسی است