مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 مهر 1398 ساعت 10:052019-10-19اقتصادي

احیا 680 هکتار عرصه مرتعی سمنان با کشت گیاهان دارویی


مسئول گیاهان دارویی اداره کل منابع طبیعی استان: امسال 14 سامانه از عرصه های مرتعی استان به مساحت 680 هکتار زیر کشت گیاهان دارویی رفته و احیا می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما مرکز سمنان، ابوالقاسم رحیمی افزود: زمان کاشت گیاهان دارویی از مهرماه شروع و تا پایان فصل پاییز ادامه دارد.

وی ادامه داد: بیشترین کشت گیاهان دارویی برای امسال مربوط به بادام کوهی و باریجه است و بهره برداران عرصه های مرتعی در شهرستان های سمنان، گرمسار، سرخه، دامغان و مهدیشهر خواهان کشت در آغاز فصل زراعی 99-98 هستند.

وی با بیان اینکه زمان برداشت گیاهان دارویی از اوایل مرداد تا اواخر شهریور است، اظهار داشت: امسال باریجه و کتیرا از عرصه های مرتعی استان سمنان برداشت شد ولی هنوز آمار جمع بندی میزان برداشت در دست نیست.

رحیمی تصریح کرد: بسته به تعداد بوته هایی که در هر هکتار کشت شده 10 تا 20 کیلوگرم باریجه برداشت می شود و مقصد این گیاه دارویی ارزآور کشورهای اروپایی است که از آن در صنعت داروسازی و چسب سازی استفاده می کنند.

وی ابراز داشت: عرصه های منابع طبیعی استان سمنان در قالب 31 سامانه به مساحت 154 هزار و 366 هکتار تعریف شده که از این وسعت 13 هزار و 960 هکتار رویشگاه گیاهان دارویی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیا 680 هکتار عرصه مرتعی سمنان با کشت گیاهان دارویی

احیا 680 هکتار عرصه مرتعی سمنان با کشت گیاهان دارویی