مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 مهر 1398 ساعت 10:002019-10-19سياسي

همایش اربعین از ظرفیت بالایی در ایجاد امت واحده برخوردار است


عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی گیلان با بیان اینکه همایش اربعین از ظرفیت بالایی در ایجاد امت واحده برخوردار است، گفت: با اربعین می توان قله های شرافت و کرامت انسانی را فتح کرد.

- سید احمد ذبیحی در گفت وگو با ایسنا، اربعین را سیاسی ترین دستاورد مکتب شیعه در طول تاریخ دانست و اظهار کرد: قدمت این همایش عظیم دینی که بیانگر آینده نگری و هدفمندی ائمه اطهار(ع) است به اولین اربعین پس از شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یارانش بازمی گردد.

وی افزود: از آنجا که منظومه عملی ولایت اهل بیت(ع) برای تحقق اهداف عالی پیامبر اسلام(ص) بر تشکیل تمدن بزرگ اسلامی و ایجاد حکومت قسط و عدل توحیدی بر کره خاکی بوده است، از همان ابتدا حضرات معصومین با زنده نگه داشتن آیین حیات بخش اربعین تلاش خود را به کار بستند.

عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی گیلان با بیان اینکه ضرورت معرفی شدن نهضت عاشورا به جهانیان ایجاب می کرد تا فارغ از فراز و نشیب های اجتماعی و تاریخی راهپیمایی اربعین تبیلغ و تاکید شود، گفت: حضرت امام جعفر صادق(ع) پیاده روی اربعین را از نشانه های ایمان می داند.

ذبیحی، همایش اربعین را عامل آشنایی جهانیان با آموزه های دینی اسلام و مکتب اهل بیت(ع) دانست و تصریح کرد: اربعین نقطه ثقل فعالیت های شیعه محسوب می شود که از این نظر در بین همه ادیان و مک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همایش اربعین از ظرفیت بالایی در ایجاد امت واحده برخوردار است

همایش اربعین از ظرفیت بالایی در ایجاد امت واحده برخوردار است