مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 مهر 1398 ساعت 09:112019-10-19اقتصادي

کشت طلای سرخ در مهاباد


کشاورز مهابادی در زمین کشاورزی خود اقدام به کشت پیاز زعفران کرده تا ضمن بهره مندی از خواص این گیاه، جایگزینی مناسب برای محصولات پرآب بر باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما مرکز مهاباد، روستای تنگ باله که در 25 کیلومتری مهاباد جایی که در آن کشاورز مهابادی نخستین گام اساسی را در تغییر الگوی کشت برداشته است.

آقای بهادری از نخستین کشاورزان منطقه است که با کشت زعفران در زمینی به مساحت 5 هزار متر مربع، برای افزایش درآمد خود و کاهش مصرف آب عملا پای کار آمده است.

مجری طرح کشت گلخانه ای زعفران در کشور و مشاور این طرح می گوید:گیاه زعفران در زمانی به بهره برداری می رسد که نیازی به آبیاری ندارد بنابراین می توان از آن به عنوان محصولی مناسب در مناطق مختلف کشور که تا حدودی دچار تنش های آبی هستند بهره برد.

کوهستانی اضافه کرد: با کشت این محصول سال اول به بازگشت هزینه ها و از سال دوم به بعد به بازدهی بسیار مطلوب در هزینه ها و تولید پیاز زعفران دست پیدا خواهیم کرد.

سازمان جهادکشاورزی هم برای رونق کشت زعفران بنامه های حمایتی در دستور کار دارد .

سعیدیان معاون فنی جهاد کشاورزی مهاباد میگوید:جهادکشاورزی برای حمایت از طرح الگوی کشت زمین های کشاورزی و محصولات آب بر، تسهیلات ویژه ای را به کشاورزان پرداخت می کند تا ضمن حمایت از اجرای این طرح گامی موثر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت طلای سرخ در مهاباد

کشت طلای سرخ در مهاباد