مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 مهر 1398 ساعت 08:562019-10-19بين الملل

ناآرامی و اعتراضات گسترده در شیلی/ اعمال وضعیت اضطراری در سانتیاگو


به دنبال افزایش قیمت بلیط سیستم های حمل و نقل عمومی در شیلی، مردم سانتیاگو به خیابانها آمده و چندین ایستکاه مترو و دیگر اموال عمومی را به آتش کشیدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، به دنبال وقوع اعتراضات و ناآرامی گسترده در سانتیاگو پایتخت شیلی، به آتش کشیده شدن یک ساختمان و بسته شدن سیستم مترو، سباستین پینرا رییس جمهور این کشور وضعیت اضطراری اعلام کرد.

   جرقه اعتراضات مردم این کشور پس از آن آغاز شد که دولت تصمیم گرفته قیمت بلیط مترو و دیگر سیستمهای حمل و نقل عمومی را بالا ببرد.

به گفته شاهدان عینی و چیزی که در تصاویر شبکه های اجتماعی دیده می شود، معترضان که نقابها و لباسهای مشکی پوشیده اند اتوبوسهای عمومی، چندین ایستگاه مترو را در پایتخت به آتش کشیده و مغازه ها را تخریب و یا غارت کرده اند.

در مقابل پلیس و نیروهای امنیتی شیلی برای پراکنده کردن معترضان از باتون و گاز اشگ آور استفاده کردند.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فرانسه، سباستین پینرا در ساعات اولیه صبح شنبه وضعیت اضطراری اعلام کرد و به ارتش دستور داده است برای کمک به نیروهای امنیتی وارد عمل شوند.

  پینرا که از حزب راست میان شیلی است، همچنین تهدید کرده که برای جنایتکارانی که به اموال عمومی آسیب زده اند برای تحت پیگرد قرار دادن آنها از قانون ایالتی ویژه استفاده می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناآرامی و اعتراضات گسترده در شیلی/ اعمال وضعیت اضطراری در سانتیاگو

ناآرامی و اعتراضات گسترده در شیلی/ اعمال وضعیت اضطراری در سانتیاگو