مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 مهر 1398 ساعت 10:252019-10-18پزشكي

تغییرات آب و هوایی و شهرنشینی عامل مهم انتقال بیماری های واگیردار


رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت تغییرات آب و هوایی و شهرنشینی را مهم ترین عوامل شیوع بیماری های واگیردار دانست و گفت: همیشه پیشگیری همیشه بهتر از درمان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمدمهدی گویا پیش از ظهر جمعه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امروز پیشگیری بهتر از درمان است به ویژه در کنترل بیماری های واگیردار، گفت: یکی از نکات مهم در این زمینه این بوده که چرا بیماری ها از طریق حشرات منتقل می شود.

وی با بیان اینکه اتفاقات مهمی در سطح جهان و ایران در این باره رخ داده است، افزود: این اتفاقات باید از نظر بهداشتی به دقت مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرند.

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت در ادامه به برخی از عوامل مهم انتقال این نوع از بیماری ها در سطح جامعه اشاره و اظهار کرد: تغییرات آب و هوایی یکی از این عوامل است شرایط را برای انتقال این بیمارها در جهان فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه در بسیاری از کشورهای همسایه ایران شاهد گسترش بیماری دنگی هستیم که از نوعی پشه خاص منتقل می شود، تصریح کرد: در عربستان و کشورهای حاشیه خلیج این بیماری بسرعت در حال گسترش است.

گویا در ادامه با تأکید بر اینکه خوشبختانه در ایران تاکنون مواردی از این بیماری به صورت انتقال محلی مشاهده نشده است، افزود: اما این ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییرات آب و هوایی و شهرنشینی عامل مهم انتقال بیماری های واگیردار

تغییرات آب و هوایی و شهرنشینی عامل مهم انتقال بیماری های واگیردار