مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 مهر 1398 ساعت 09:022019-10-18بين الملل

نشست آتی اردوغان و پوتین احتمالا اسد و همتای ترکیه ای اش را پای میز بنشاند


نشستی که میان رؤسای جمهوری روسیه و ترکیه طی روزهای آینده در مسکو برگزار می شود احتمالا گذرگاهی برای بازگشت روابط ترکیه و سوریه و احیای معاهده آدانا بین دو کشور و انجام برخی اصلاحات و برگزاری مراسمی با امضای معاهده در حضور بشار اسد و رجب طیب اردوغان با نظارت پوتین خواهد بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عبدالباری عطوان، سردبیر روزنامه رأی الیوم در تحلیلی نوشت: این سناریویی که رهبری روسیه با توجه زیاد آن را تهیه کرده چه بسا نقطه پایان جنگ در سوریه و خروج تمامی نیروهای خارجی از آن و بازگشت حاکمیت رسمی به تمامی خاک و گذرگاه های مرزی اش باشد.

ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه با روشی حساب شده و با دقت فضا را برای این سناریو هموار کرد؛ آن زمان که در چیدن مقدمات مذاکرات محرمانه میان دولت سوریه و رهبران اداره خودمختار کردها در شمال سوریه موفق شد.

او این رهبران عاق شده را به آغوش مادرشان بازگرداند و باعث شد آن ها با ارتش سوریه در یک جبهه در مقابل حمله ترکیه بایستند؛ مساله ای که رهبری ترکیه را غافلگیر کرد و گزینه های سیاسی و نظامی اش را کاهش داد.

مساله ای که بیشتر موجب نگرانی روسیه می شود وقوع برخورد نظامی میان ارتش ترکیه و سوریه است که باعث می شود در تنگنایی قرار بگیرد و مجبور شود یکی از دو جبهه را علیه دیگری انتخاب کند و تمامی دستاوردهای ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشست آتی اردوغان و پوتین احتمالا اسد و همتای ترکیه ای اش را پای میز بنشاند

نشست آتی اردوغان و پوتین احتمالا اسد و همتای ترکیه ای اش را پای میز بنشاند