مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 مهر 1398 ساعت 07:222019-10-18سياسي

لزوم اصلاح نگرش منفی جامعه نسبت به سالمند و سالمندی


عضو هیات علمی مرکز تحقیقات سالمندی با اشاره به شعار امسال روز جهانی سالمند مشارکت فعال سالمندی و ایجاد فرصت های برابر همه سنین ، اظهار کرد: - عضو هیات علمی مرکز تحقیقات سالمندی با اشاره به شعار امسال روز جهانی سالمند "مشارکت فعال سالمندی و ایجاد فرصت های برابر همه سنین"، اظهار کرد: برای تحقق این مساله در جامعه باید برنامه ریزی و بسترسازی شده و با ایجاد نگرش مثبت در جامعه نسبت به دوران سالمندی، فضا را برای ورود به سایر بخش های حمایتی سالمندان مهیا کرد.

دکتر یداله ابوالفتحی ممتاز در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به طرح های تحقیقاتی صورت گرفته درباره سالمندی، اظهار کرد: بر اساس تحقیقات صورت گرفته، کشورهای موفق در حوزه سالمندی، ابتدا نسبت به اصلاح نگرش های جامعه در زمینه سالمندی اقدام کرده اند.

وی با اشاره به ضرورت بسترسازی در جامعه جهت اصلاح نگرش ها نسبت به سالمندی، تصریح کرد: تا زمانیکه نگرش جامعه ای نسبت به ارایه خدمت به سالمندان، اتلاف هزینه و نیرو باشد، هیچ وقت نمی توان به اهداف ترسیم شده دست یافت.

وی با بیان اینکه برای ایجاد نگرش مثبت در خانواده ها، مسئولین و کارکنان نسبت به سالمندی باید برنامه ریزی داشته باشیم، تصریح کرد: نگرش مثبت مسئولین نسبت به سالمندی و سالمندان منجر به هزینه بیشتر برای ارتقای کیفیت زندگی س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم اصلاح نگرش منفی جامعه نسبت به سالمند و سالمندی

لزوم اصلاح نگرش منفی جامعه نسبت به سالمند و سالمندی