مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 مهر 1398 ساعت 07:112019-10-18اجتماعي

وقتی در سایه حب الحسین(ع)همه «من» ها، «ما»می شود/ نذر عنایت حضرت زهرا(س)


خبرگزاری فارس از تبریز- معصومه درخشان: این روزها که به اربعین حسینی نزدیک می شویم در کوچه پس کوچه های شهرمان طعم و عطر نذری و احسان ها می پیچد، نذرها و احسان هایی که با نام حسین علیه السلام گره خورده اند.

مگر می شود انسان در روز معمولی به در خانه ای رفته و طلب آب و غذایی بکند ولی وقتی علم حسین (ع) بر سر در خانه ای نصب می شود، با افتخار می گویی می روم نذر حسینی بگیرم و این فلسفه بذر محبت حضرت سیدالشهداست که در دل های عاشقان پاشیده شده است.

این روزها کوچه ها و محله ها زیر بیرق و علم امام حسین علیه السلام بار دیگر سیاهپوش شده و محبان اهل بیت عصمت و طهارت در خانه خود را بر روی عزاداران حسینی می گشایند تا آنها نیز از سفره اطعام و نذری حسینی متنعم شوند.

این روزها نیز به مدت یک هفته در شهرک شهید یاغچیان تبریز دیگ های نذر و احسان در حال جوشیدن است و سرآغاز شروع این نذرها سمنوی حضرت فاطمه زهراست که خانواده آقای انتصاری به کمک اهالی منطقه 4 دیگ بزرگ سمنو طبخ کرده و توزیع می کنند   نذر عنایت حضرت زهرا (س)  15روز قبل از اربعین است، خانم هایی که هر سال در نذر و احسان سمنو پزی مشارکت می کنند، امسال هم آمده اند تا به عشق  حضرت زهرا (س) و فرزندش حسین (ع)، راز دل بگویند و یک سال دیگر نیز خود را نذر نگاه حسین (ع) بکنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقتی در سایه حب الحسین(ع)همه «من» ها، «ما»می شود/ نذر عنایت حضرت زهرا(س)

وقتی در سایه حب الحسین(ع)همه «من» ها، «ما»می شود/ نذر عنایت حضرت زهرا(س)