مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 مهر 1398 ساعت 06:282019-10-18بين الملل

تحویل اولین محموله اورانیوم با غنای پایین به قزاقستان


وزارت امور خارجه قزاقستان از تحویل نخستین محموله اورانیوم با غنای پایین برای ذخیره سازی در بانک آژانس بین المللی انرژی هسته ای این کشور خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، وزارت امور خارجه قزاقستان از تحویل نخستین محموله اورانیوم با غنای پایین برای ذخیره سازی در بانک آژانس بین المللی انرژی هسته ای واقع در منطقه اوست کامنوگورسک این کشور خبر داد.

اولین محموله اورانیوم با غنای پایین توسط شرکت های قزاقی ناک کازآتومپروم و آرانو سیکل فرانسه به قزاقستان انتقال یافت.

در مجموع، در بانک آژانس بین المللی انرژی اتمی واقع در اوست کامنوگورسک قزاقستان 90 تن هگزالوریاد اورانیوم ذخیره می شود که برای تولید سوخت راکتور استاندارد آب سبک در نیروگاه های هسته ای پیش بینی شده است.

وزارت امور خارجه قزاقستان با اعلام این خبر خاطرنشان کرد که این اورانیوم با غنای پایین پسماند رادیواکتیو نیست و تهدیدی برای مردم و محیط زیست ندارد و تنها برای کشورهای عضو آژانس بین المللی انرژی هسته ای پیش بینی شده است.

توافقنامه ایجاد بانک نگهداری اورانیوم با غنای پایین در منطقه اوست کامنوگورسک قزاقستان در آگوست سال 2015 میلادی میان این کشور و آژانس بین المللی انرژی هسته ای به امضا رسید و در ژانویه سال 2017 میلادی حکم اجرا گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحویل اولین محموله اورانیوم با غنای پایین به قزاقستان

تحویل اولین محموله اورانیوم با غنای پایین به قزاقستان