مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 مهر 1398 ساعت 12:112019-10-17اقتصادي

زنان روستایی در توسعه پایدار کشور نقش بسزایی دارند


مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: با تولید 80 درصد صنایع دستی توسط زنان روستایی نقش بانوان در اقتصاد بسیار تعیین کننده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، صدیقه ربیعی در جلسه بررسی راهکارهای اشتغال بانوان روستایی که در استانداری برگزار شد به ظرفیتهای روستاهای استان در زمینه کشاورزی، گردشگری، صنایع دستی اشاره کرد و اظهارداشت: با توجه به اینکه زنان روستایی نقش بسزایی در بهبود رونق تولید، ارتقاء امنیت غذایی، توسعه روستایی، بهبود وضعیت کشاورزی و در نهایت توسعه پایدار کشور دارند لذا آموزش و افزایش مهارت های آنان از اولویت های حوزه زنان محسوب می شود.

وی بیان کرد: بانوان روستایی در بخش های کشاورزی و تولیدات زراعی و دامپروری وصنایع دستی فعالیت می کنند به گونه ای که 40 درصد تامین غذا در کشورهای در حال توسعه و 80 درصد صنایع دستی توسط زنان روستایی تولید می شود که این موضوع بیانگر نقش بانوان روستایی در اقتصاد است هرچند به دلیل نبود ساختار و ساماندهی مناسب این گروه از زنان، علی رغم تلاشهای فراوان سهم مناسبی از در آمد به آنها نمی رسد.

ربیعی گفت: بازنگری در رویکرد سنتی و توجه به روش های نوین در اشتغال بانوان روستایی ضروری است و با توجه به ظرفیت های مختلف استان در بخش کشاورزی و محصولات باغی می بایست به صنایع تبدیلی و فرآور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنان روستایی در توسعه پایدار کشور نقش بسزایی دارند

زنان روستایی در توسعه پایدار کشور نقش بسزایی دارند