مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 مهر 1398 ساعت 10:372019-10-17بين الملل

آبه باز هم برای معبد یاسوکونی هدیه فرستاد و صدای سئول را درآرود


نخست وزیر ژاپن امروز (پنج شنبه) برای یادبود کشته شدگان در جنگ جهانی دوم به معبد جنجالی یاسوکنی هدیه فرستاد؛ اقدامی که سبب شد کره جنوبی از توکیو بخواهد تا به جای این کار به جنایات جنگی اش بپردازد.

- نخست وزیر ژاپن امروز (پنج شنبه) برای یادبود کشته شدگان در جنگ جهانی دوم به معبد جنجالی یاسوکنی هدیه فرستاد؛ اقدامی که سبب شد کره جنوبی از توکیو بخواهد تا به جای این کار به جنایات جنگی اش بپردازد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، یکی از سخنگویان معبد یاسوکنی اعلام کرد: شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن برای فستیوال پاییز که تا روز یکشنبه ادامه دارد، هدیه ای به این معبد ارسال کرد.

با این حال رسانه های دولتی اعلام کردند که آبه به این معبد نمی رود؛ معبدی که از سوی کره جنوبی و دیگر کشورهای آسیایی به عنوان سمبل تعرضات نظامی گذشته ژاپن دیده می شود.

وزارت امور خارجه کره جنوبی در بیانیه ای گفت: دولت سئول تأسف عمیق خود را از اینکه رهبران دولت و پارلمان ژاپن بار دیگر به معبد یاسوکنی هدیه فرستاده اند و در آن اعمال مذهبی انجام دادند، ابراز می کند.

این معبد برای زیبا کردن تاریخ جنگ تهاجمی ژاپن بنا شده است.

آبه تنها یک بار آن هم زمانی که در سال 2012 میلادی زمام امور کشور را بر عهده گرفت، از این معبد در توکیو دیدن کرد اما بعد از آن معمولا برای یاد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آبه باز هم برای معبد یاسوکونی هدیه فرستاد و صدای سئول را درآرود

آبه باز هم برای معبد یاسوکونی هدیه فرستاد و صدای سئول را درآرود