مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 مهر 1398 ساعت 10:312019-10-17اقتصادي

صدور مجوز برای 250 اقامتگاه بوم گردی در آذربایجان شرقی


تاکنون 250 مجوز اقامتگاه بوم گردی با هدف توسعه صنعت گردشگری در آذربایجان شرقی صادر شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما مرکز آذربایجان شرقی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در بازدید از طرح های گردشگری و تاریخی شهرستان عجب شیر گفت: یکی از راه های رونق گردشگری تقویت اقامتگاه های بوم گردی است و این کار می تواند تاثیر زیادی در جذب گردشگران چه داخلی و چه خارجی داشته باشد.

مرتضی آبدار افزود:درآمد زایی و اشتغال زایی در روستاهای هدف و جلوگیری از مهاجرت بی رویه روستاییان به شهرها از اهداف عمده توسعه گردشگری بوم گردی است.

وی با بیان اینکه در شهرستان عجب شیر 8 روستای هدف گردشگری و بوم گردی شناسایی و مصوب شده است افزود:این روستاهها شامل تپیک دره ،قوزلوجه،چهاربرود،هرگلان،زاویه و ینگجه و باراز و بوکت است.

آبدار ادامه داد: طرح های مرمت و بازسازی حمام شیشوان و باز آفرینی بازار تاریخی شیشوان واجرای طرح مرمت و نجات بخشی پل تاریخی قیزیل کورپی خانیان که مربوط به دوره قاجار است در حال اجراست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خاطرنشان کرد: گمانه زنی تعیین حریم تپه های تاریخی با محوریت گل تپه و مرمت اضطراری ، طرح حفاظت از کتیبه اورارتویی جوانقلعه و ایجاد زیرساخت های گردشگری در سد قلعه چای و مرمت و پیگیری و با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صدور مجوز برای 250 اقامتگاه بوم گردی در آذربایجان شرقی

صدور مجوز برای 250 اقامتگاه بوم گردی در آذربایجان شرقی