مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 مهر 1398 ساعت 09:392019-10-17سياسي

بند 700 ساله «مملکت»؛ محافظ شهر کرمان در برابر سیلاب


مسئول اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کرمان با اشاره به کارهای مطالعاتی برای حوزه آبخیز بند مملکت گفت: 25 سازه برای این بند پیشنهاد شده است که اجرای آن ها از خطر پذیری شهر کرمان در برابر سیلاب جلوگیری می کند.

- عکس تزیینی است مسئول اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کرمان با اشاره به کارهای مطالعاتی برای حوزه آبخیز بند مملکت گفت: 25 سازه برای این بند پیشنهاد شده است که اجرای آن ها از خطر پذیری شهر کرمان در برابر سیلاب جلوگیری می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رحمت الله باقری امروز 25 مهرماه در کارگاه آموزشی و ترویجی دست اندرکاران دولتی فاز دوم پروژه آبخیزداری بند مملکت، به اهمیت منابع طبیعی از دیدگاه رهبری و ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: نتیجه مطالعات نشان می دهد یکی از دلایل مهاجرت روستاییان به شهر، از دست دادن محور توسعه آن ها، یعنی آب و خاک است.

وی در ادامه با بیان اینکه بند مملکت 43 هزار هکتار وسعت دارد که در این محدوده 54 روستا و آبادی کوچک قرار دارد و مدخل ورودی و بالاترین نقطه به سمت کرمان است که این موضوع خطر پذیری سیلاب برای کرمان را در پی دارد و بیان کرد: با بهره گیری از اعتبارات صندوق توسعه ملی و اهتمام دفتر عمرانی استانداری و ستاد بحران با کار مطالعاتی در حوزه بند مملکت، 25 مورد سازه پیشنهاد شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بند 700 ساله «مملکت»؛ محافظ شهر کرمان در برابر سیلاب

بند 700 ساله «مملکت»؛ محافظ شهر کرمان در برابر سیلاب