مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 مهر 1398 ساعت 05:572019-10-17اقتصادي

پیش بینی برداشت 70هزار تن انار در خراسان رضوی


همزمان با آغاز فصل برداشت میوه صادراتی و پرمتقاضی انار از باغ های خراسان رضوی حجم تولید امسال این محصول در استان 70هزار تن برآورد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: پیش بینی می شود کار برداشت انار که چند روزی است در این استان آغاز شده تا پایان آبان ماه از سطح هفت هزار و 700هکتاری باغهای این محصول ادامه داشته باشد.

هاشم نقیبی مساحت کل باغهای بارور محصول ده و غیربارور انار را در خراسان رضوی هشت هزار و 400هکتار اعلام و بیان کرد: به باغداران انار توصیه می شود حتما تا انتهای نیمه نخست آبان ماه کار برداشت این محصول را به پایان برسانند تا متحمل زیان ناشی از سرمازدگی احتمالی انار نشوند.

وی همچنین میزان برداشت انار را در شرایط عادی و مناسب آب و هوایی و باغداری افزون بر 15تن از هر هکتار ذکر و بیان کرد: با این وجود حجم برداشت انار از باغهای خراسان رضوی در پی رخداد سرمازدگی پاییزی دو سال پیش به شدت کاهش یافت.

خراسان رضوی هم ردیف با اصفهان سومین تولیدکننده محصول باغی انار در کشور، و ایران با تولید سالیانه یک میلیون تن از این محصول بزرگترین تولیدکننده انار در جهان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی برداشت 70هزار تن انار در خراسان رضوی

پیش بینی برداشت 70هزار تن انار در خراسان رضوی