مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 مهر 1398 ساعت 19:352019-10-16اقتصادي

رییس اتاق ایران: لزوم ترمیم شکاف تکنولوژیکی بخش صنعت


شکاف تکنولوژیکی عمیقی در بخش صنعت به وجود آمده که باید به نوعی ترمیم شود؛ درست است که در شرایط تحریم ممکن است، امر نوسازی ماشین آلات سخت باشد اما هم اکنون در برخی مناطق و البته با هزینه بالاتری در حال انجام است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی، غلامحسین شافعی در نخستین جلسه کمیسیون انرژی اتاق مشهد، با اشاره به موضوع یارانه های پنهان انرژی و در واقع بحث هدفمندسازی سوبسیدهایی که در این حوزه تخصیص داده می شود، متذکر شد: در حال حاضر، این یکی از موضوعات مهم و روز کشور است.

مجلس در همین رابطه، دو هفته پیش جلسه ای غیرعلنی برگزار کرد که در آن، از نماینده اتاق ایران نیز برای طرح نظرات بخش خصوصی، دعوت به عمل آمده بود.

رییس اتاق ایران متذکر شد: در سال های گذشته و در زمان اجرای هدفمندی یارانه ها بخش خصوصی اعلام کرد که اصل این هدفمندی باید اجرایی شود اما بستر مناسب برای پیاده کردن این موضوع باید دیده شود که ما هم در مجلس همین موضوع را مطرح کردیم.

وی افزود: در مورد مسأله یارانه های پنهان نیز اصل حرف درست است اما بستر حتما باید ابتدا آماده شود و سپس به این قضیه ورود پیدا کنیم تا اگر اصلاحی در این حوزه رقم می خورد و منابعی حاصل آمد، نحوه تخصیص آن به بخش های موثر، مشخص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس اتاق ایران: لزوم ترمیم شکاف تکنولوژیکی بخش صنعت

رییس اتاق ایران: لزوم ترمیم شکاف تکنولوژیکی بخش صنعت