مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 مهر 1398 ساعت 17:502019-10-16سياسي

چهارمین همایش گردشگری خوراک با محوریت سفره ی عاشورایی


درآستانه ی اربعین حسینی و به مناسبت روز جهانی غذا عصر امروز چهارمین همایش گردشگری خوراک با محوریت سفره ی عاشورایی با تمرکز بر غذاهای اصیل گیلانی در رشت برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما مرکز گیلان ؛ در این همایش بیش از صد نوع غذای اصیل و محلی گیلان در قالب 30 غرفه آشپزی به معرض دید علاقه مندان درآمد و علاوه بر آن در یک نشست علمی با سخنرانی صاحب نظران گردشگری و مدیریت شهری راههای ارتقاء جایگاه گردشگری گیلان در بستر معرفی خوراک شناسی و همچنین محدودیت های افزایش روند ورود گردشگر خارجی به استان بررسی شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما هدف از برپایی این همایش را بررسی راههای معرفی خوراک اصیل و محلی گیلان برای گردشگران داخلی و خارجی عنوان کرد و افزود : سال گذشته حدود 500 هزار گردشگر خارجی از مناطق مختلف گیلان دیدن کرده اند اما کمتراز 10 درصد آنان در این استان اقامت داشته اند.

شهرود امیرانتخابی افزود : تنوع غذاهای گیلانی ظرفیت های بالقوه فراوانی برای جذب گردشگران و رونق گردشگری است که امروز شایسته ی معرفی و تبلیغ است.

ناصر حاج محمدی شهردار رشت نیز با بیان اینکه در حال حاضر حدود 200 نوع غذا در رستوران ها و واحدهای پذیرایی رشت سرو می شود گفت: روند بهره گیری از ظرفیت های ناشی از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چهارمین همایش گردشگری خوراک با محوریت سفره ی عاشورایی

چهارمین همایش گردشگری خوراک با محوریت سفره ی عاشورایی