مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 مهر 1398 ساعت 16:152019-10-16بين الملل

پنجمین دور رایرنی های سیاسی ایران و سوئد


پنجمین دور رایرنی های سیاسی ایران و سوئد با حضور عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان و خانم آنیکا سودر قائم مقام وزارت امور خارجه سوئد در تهران برگزار شد.

- ، دو طرف در این دور از رایزنی ها درباره مهم ترین مسائل و تحولات بین المللی و همچنین روابط دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

خانم سودر با تبیین اراده سیاسی سوئد برای استمرار و فعال نگه داشتن همکاریهای دوجانبه و حل مسائل اعلام کرد : سوئد هماهنگ با اتحادیه اروپا از حفظ و اجرای برجام که متضمن منافع و آثار مثبت به ویژه امنیتی برای همه طرف هاست ، حمایت کرده است.

سوئد همچنان امیدوار است برجام بتواند به خاطر تلاش های اروپا برای بهره مند کردن ایران و تداوم همکاری ایران، به حیات خود ادامه دهد.

آقای عراقچی هم با قابل قبول و رو به رشد خواندن تعاملات و همکاریهای دوکشور در عرصه های دوجانبه، منطقه ای و بین المللی، گفت: جمهوری اسلامی ایران برغم خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم و فشار حداکثری سعی کرده است همچنان پنجره های تعامل و دیپلماسی را باز نگاه دارد اما متاسفانه اروپا فقط به حمایت های سیاسی اکتفا کرده است و از دادن هزینه برای ادامه حیات این توافق خودداری می کند.

عراقچی افزود: تصمیم ایران مبنی بر انتخاب رویکرد مقاومت حداکثری و فعال در برابر فشار حداکثری در واکنش به سیاس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پنجمین دور رایرنی های سیاسی ایران و سوئد

پنجمین دور رایرنی های سیاسی ایران و سوئد