مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 مهر 1398 ساعت 11:402019-10-16بين الملل

روسای ارتش و ستاد مشترک ارتش اکوادور برکنار شدند


اعتراضات مردمی در اکوادور به حکم جنجالی رییس جمهوری برای حذف یارانه سوخت با برکناری روسای ارتش و ستاد مشترک ارتش این کشور به مرحله جدیدی رسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، لنین مورنو، رییس جمهوری اکوادور، روکو موریرا و خاویر پرز، روسای ستاد مشترک و فرماندهی ارتش این کشور را در بحبوحه درخواست های رهبران معترضان به حکم حذف یارانه سوخت برکنار کرده است؛ معترضان از رییس جمهوری خواسته اند تا مقام های عالی رتبه ارتش را مسئول خشونت های گسترده علیه راهپیمایان بدانند.

در بیانیه وزارت دفاع اکوادور آمده است: بر اساس حکم 895 مصوب 15 اکتبر 2019، لوییس لارا خارامیو به عنوان رییس ستاد مشترک نیروهای مسلح و بر اساس حکم 896 لوییس آلتامیرانو خانکوئرا به عنوان فرمانده کل ارتش اکوادور منصوب می شوند.

این تغییرات در عالی ترین رتبه های ارتش اکوادور یکی از شرایط از سوی رهبران اعتراضات و نمایندگان بومیان این کشور برای پایان دادن به دو هفته راهپیمایی بوده است.

آنها خواسته بودند که رهبران ساختارهای نظامی که مسئول استفاده از زور و خشونت علیه مردم و معترضان بودند، اخراج شوند.

مردم اکوادور در اعتراض به اصلاحات اقتصادی از سوی دولت مورنو به ویژه حکم حذف یارانه سوخت و گاز به خیابان های کیتو، پایتخت آمده بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روسای ارتش و ستاد مشترک ارتش اکوادور برکنار شدند

روسای ارتش و ستاد مشترک ارتش اکوادور برکنار شدند