مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 مهر 1398 ساعت 11:252019-10-16اجتماعي

کشف بقایای حمام صفوی در قزوین


مدیر کل میراث فرهنگی استان قزوین از کشف بقایای حمام صفوی درمحدوده بین دبیرستان پاسداران و سالن تربیت بدنی مجموعه دولتخانه صفوی خبر داد.

- مرکز قزوین، علیرضا خزائلی گفت: در سال های گذشته چندین گمانه زنی و کاوش محدود و پراکنده در مجموعه تاریخی دولتخانه صفوی صورت گرفت که به واسطه محدودیت فضا های کاوش شده شکل دقیقی از سازه ها و ساختار های این فضا به دست نیامد و کاوش حاضر به عنوان نخستین فصل کاوش هدفمند و گسترده به منظور دست یابی به بخشی از بقایای احتمالی ایوان نادری در نزدیکترین اراضی دست نخورده به محل این بنای تاریخی در بخش هایی از محدوده زمین چمن صورت گرفت.

خزائلی افزود: با نزدیک شدن به روز های پایانی این دوره از کاوش ها در ترانشه های ایجاد شده در جهت شمالی جنوبی در 10 متری شرقی استخر آب جنب سالن کشتی و نیز ترانشه واقع در جهت شرقی غربی مرکز زمین چمن بقایای متنوع و پیچیده ای از سیستم های آبرسانی، کوره های گرم کردن آب (تون)، توزیع و انتقال آب به بخش های مختلف حمام شاهی و دیگر حمام های احتمالی موجود در این مجموعه به دست آمد.

او اضافه کرد: از آنجاییکه تا کنون به طور قطع آثاری از حمام و اجزای آن در مجموعه به دست نیامده است، این یافته ها آثار مدفون شده دوره صفوی را نمایان ساخته و وجود آثار الحاقی متاخرتر از صفوی و دوره های قاجار و پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف بقایای حمام صفوی در قزوین

کشف بقایای حمام صفوی در قزوین