مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 مهر 1398 ساعت 11:022019-10-16پزشكي

الگوبرداری کشورهای«امرو»از تجارب ایران در برنامه کنترل کمبود ید


مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، گفت: کشورهای حاضر در اجلاس تهران خواستار الگوبرداری از برنامه پیشگیری و کنترل کمبود ید هستند که با موفقیت در ایران اجرا شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، زهرا عبداللهی، افزود: ایران دستاوردها و تجارب زیادی طی 30 سال گذشته درباره اجرای این برنامه دارد که می تواند توسط کشورهایی که هنوز با مشکل کمبود ید دست به گریبانند، الگوبرداری شود و این کشورها خواهان انتقال تجارب ایران در این زمینه هستند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری شصت و ششمین اجلاس امرو در ایران به کشورهای منطقه این فرصت را می دهد که قابلیت ها و توانمندی هایی را که در حوزه سلامت ایران وجود دارد را ببینند، بیان داشت: اینکه ایران میزبان شصت و ششمین اجلاس کشورهای مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی شده یک فرصت مغتنمی است که این کشورها با دستاوردها و موفقیت های جمهوری اسلامی ایران در حوزه سلامت آشنا شوند.

وی افزود: در این اجلاس دبیرکل سازمان جهانی بهداشت بازدیدهایی از واحدهای بهداشتی درمانی، مراکز جامع خدمات سلامت و پایگاه ها و خانه های بهداشت داشت که خیلی باعث افتخار است و برنامه هایی که کشورمان به ویژه بعد از طرح تحول در حال اجرای آنهاست و به مردم ارائه می کند از جمله دو خدمت جدید تغذیه و روان به عنوان یک الگوی بی نظیر خیلی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الگوبرداری کشورهای«امرو»از تجارب ایران در برنامه کنترل کمبود ید

الگوبرداری کشورهای«امرو»از تجارب ایران در برنامه کنترل کمبود ید