مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 مهر 1398 ساعت 07:072019-10-16اقتصادي

8.5 درصد ایرانی ها بیمه نیستند/جزییات پوشش بیمه اجباری


با حمایت دولت و مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت، همه مردم ملزم هستند بیمه شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، ایرج حریرچی، در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما که با موضوع محورهای شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت کشورهای منطقه مدیترانه شرقی برگزار شد، ضمن تشریح دستاوردهای حوزه بهداشت و درمان کشورمان، اظهار داشت: ایران در مقایسه با سایر کشورهای جهان از نظر شاخص پوشش خدمات سلامت، با پوشش 71.

7 درصد در جایگاه بالاتر از متوسط جهانی قرار دارد.

وی افزود: برآورد سازمان جهانی بهداشت از شاخص پوشش خدمات سلامت کشور ایران این است که، در سال 2023 جایگاه ایران در منطقه EMRO به 80 خواهد رسید.

حریرچی در ادامه گفت: با توجه به کاهش سرانه تولید ناخالص ملی، افزایش درصد یا سهم هزینه های عمومی سلامت از تولید ناخالص ملی و نیز کاهش درصد پرداختی از جیب از تولید ناخالص ملی بعد از اجرای طرح تحول سلامت، به دلیل کاهش مقدار سرانه تولید ناخالص ملی و کاهش سهم پرداختی از جیب از تولید ناخالص ملی، مقدار خالص پرداختی از جیب مردم هم به طور قابل توجه کاهش یافته است.

معاون کل وزارت بهداشت تصریح کرد: بر این مبنا، شاخص رخداد هزینه های فقرزای سلامت بر اساس متد پیشنهادی سازمان جهانی بهداشت نشان می دهد که در سال های اخیر کاهش خوبی در نسبت جمعیت مواجه شده با هزینه های فقرزای س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

8.5 درصد ایرانی ها بیمه نیستند/جزییات پوشش بیمه اجباری

8.5 درصد ایرانی ها بیمه نیستند/جزییات پوشش بیمه اجباری