مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 مهر 1398 ساعت 06:422019-10-16دانش

فعالیت 65 دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی در کشور


فعالیت 50 دانشگاه و 15 دانشکده و 20 هزار هیات علمی و 200 هزار دانشجو از خدمات علمی دانشگاه علوم پزشکی کشور است - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، آقای عباسعلی کریمی در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی که با حضور رییس جمهور در دانشگاه تهران برگزار شده است با بیان اینکه این دانشگاه را باید از چهار جنبه آموزش، پژوهش، درمان و فناوری تحلیل کرد افزود: در حوزه آموزش دانشگاه های علوم پزشکی وظیفه خود را انجام و در حوزه پژوهش هیات علمی کشور 10 تا 13 درصد را به خود اختصاص داده است به طوری که 30 تا 32 درصد تولیدات علمی برای همین حوزه پژوهش است.

وی گفت: حوزه فناوری در رشته هایی در دنیا حرف اول را می زند ما در تولیدات دارو و داروسازی رتبه ششم و هفتم را داریم و در مقالات علمی در این بخش حائز رتبه هشتم هستیم و باید گفت: فعالیت های پژوهشی به بار نشسته و به فناوری و دارو رسیده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: در حوزه درمان نیز باید بگوییم این 65 دانشگاه و دانشکده در سراسر کشور را حوزه آموزش اداره می کند.

آقای کریمی گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران 14 بیمارستان با 5 هزار تخت دارد که سالانه 6 میلیون بار با حدود 3/5 میلیون نفر به آن مراجعه سرپایی می کنند و 300 هزار نفر سالانه در بیمارستان های دانشگاه بستری داریم که هزار نفر پیوند کبد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت 65 دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی در کشور

فعالیت 65 دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی در کشور