مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 مهر 1398 ساعت 06:072019-10-16اقتصادي

کاهش 50 درصدی قاچاق کالا در استان یزد


مدیر سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان یزد از کاهش 50 درصدی تعداد پرونده های قاچاق کالا در 6 ماهه نخست سال 98 در مقایسه با 6 ماهه نخست سال 97 خبر داد.

- امیرعلی رشیدی در گفتگو با خبرنگار فارس از یزد، درمورد پیشینه سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی خاطرنشان کرد: این سازمان بعد از پیروزی انقلاب به موجب تبصره 82 قانون بودجه 1362 تأسیس شد که زیر نظر مجموعه نهاد نخست وزیری اداره می شد.

در نهایت این تشکیلات در اواخر سال 1371 به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی تغییر نام پیدا کرد.

   مدیر سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان یزد عنوان کرد: اموالی که به موجب قانون تحویل سازمان می شود شامل اموال منقول و غیر منقول می باشد که از طریق مراجع قضایی، دادگستری، تعزیرات حکومتی و گمرک در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار می گیرد و بعد از اخذ مجوز لازم از مراجع مختلف تعیین تکلیف می شوند.

اموال غیرمنقول نیز شامل پرونده های ضبط وثیقه یا مصادره کلیه اموال می شود که توسط محاکم قضایی در اختیار سازمان قرار می گیرد.

وی ادامه داد: کالای قاچاق به تولید داخلی لطمه وارد می کند؛ بنابراین بخشی از این اموال طبق نظر مقام قضایی و اخذ مجوزهای لازم امحا می شود و بخش دیگر شامل پوشاک و مواد دخانی به شرط صادرات به فروش می رسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 50 درصدی قاچاق کالا در استان یزد

کاهش 50 درصدی قاچاق کالا در استان یزد