مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 مهر 1398 ساعت 05:322019-10-16بين الملل

اسپانیا و سوئد هم صادرات تسلیحات به ترکیه را به حالت تعلیق درآوردند


در واکنش به عملیات نظامی ترکیه در شمال شرق سوریه، سوئد و اسپانیا هم فروش تجهیزات نظامی خود به آنکارا را تعلیق کردند.

- ارتش ترکیه در واکنش به عملیات نظامی ترکیه در شمال شرق سوریه، سوئد و اسپانیا هم فروش تجهیزات نظامی خود به آنکارا را تعلیق کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از المیادین، پس از اینکه برخی از کشورهای اروپایی همچون فرانسه، آلمان و انگلیس در واکنش به عملیات نظامی ترکیه در شمال شرق سوریه، صادرات تسلیحات خود را به آنکارا به حالت تعلیق درآوردند، اسپانیا هم که یکی از بزرگترین صادرکنندگان تسلیحات نظامی به ترکیه است، به جرگه این کشورها پیوست.

دولت سوسیالیست اسپانیا از ترکیه خواست این عملیات نظامی را متوقف کند؛ چرا که ثبات منطقه را به خطر انداخته، تعداد آوارگان را افزایش داده و حاکمیت ارضی سوریه را تهدید می کند.

وزارت خارجه اسپانیا در بیانیه ای اعلام کرد، این کشور ضمن هماهنگی با متحدان خود در اتحادیه اروپا، مجوزهای صادراتی جدید تجهیزات نظامی را که می توانند در عملیات نظامی ترکیه در سوریه مورد استفاده قرار گیرند، رد خواهد کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است، نگرانی های امنیتی قانونی ترکیه باید پاسخ داده شوند، اما این نگرانی ها باید از طریق راه های سیاسی و دیپلماتیک حل شوند نه با اقدام نظامی.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسپانیا و سوئد هم صادرات تسلیحات به ترکیه را به حالت تعلیق درآوردند

اسپانیا و سوئد هم صادرات تسلیحات به ترکیه را به حالت تعلیق درآوردند