مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 مهر 1398 ساعت 05:242019-10-16سياسي

ریشه پیاده روی اربعین چیست؟


یک کارشناس مسایل مذهبی با بیان این که پیاده روی اربعین سمبل حمایت از حرکت حق علیه باطل است، گفت: ریشه پیاده روی اربعین به تاریخ شیعه بازمی گردد.

- حجت الاسلام اصغر نقدی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: جابر بن عبدالله انصاری از صحابی پیامبر(ص)، دوستش عطیه و سپس کاروان اسرای کربلا، اولین افرادی هستند که در اربعین با پای پیاده به زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) رفته اند.

وی با بیان این که علاوه بر این پیشینه، پیاده روی برای زیارت در روایات از جمله اعمال مستحب است، افزود: حتی در روایتی آمده که برای تشرف به زیارت امام رضا(ع) نیز مسیری را پیاده روی کرده و در آرامش ذکر گفته شود، این عمل، آمادگی جهت تشرف به محضر شریف امام معصوم(ع) را فراهم می کند.

وی با اشاره به احادیث و روایات در مورد اهمیت و جایگاه زیارت اربعین ، بیان کرد: روایت شده یکی از علامت های مومن، زیارت اربعین بوده و زیارت سید الشهدا(ع) نیز که در روایات و احادیث بسیار مورد تاکید قرار گرفته است، از این رو جایگاه والای زیارت اربعین بیش از پیش روشن می شود.

امام حسین(ع)، سمبل مبارزه با طاغوت است حجت الاسلام نقدی با تاکید بر این که امام حسین(ع)، نماد و سمبل مبارزه با طاغوت است، افزود: هر کس به زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) برود، در حقیقت از حرکت حق علیه باطل پشتیبانی کرده و نام خود را در نهضت حسین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ریشه پیاده روی اربعین چیست؟

ریشه پیاده روی اربعین چیست؟