مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 مهر 1398 ساعت 04:572019-10-16بين الملل

سرانجام آلودگی های نفتی خلیج فارس چه شد


همواره تاسیسات نفتی به مناطق پیرامونی خود آلودگی را هدیه کرده اند، در روزهای اخیر نیز خلیج فارس با یکی از بدترین بحران های زیست محیطی دست به گریبان بوده است، - آلودگی های سطحی و عمقی زیادی که با باقی ماندن در دریا جزیی از این اکوسیستم شده و به نوعی با محیط عجین شده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، خلیج فارس امروز سرشار از آلودگی و فجایع نفتی است که بخشی از آن به علت فرسوده بودن خطوط نفتی ایجاد شده است.

ماه گذشته (شهریور 98) وقوع آلودگی نفتی و ریزش نفت به دریا در حوالی جزیره خارگ در اثر نشتی خطوط لوله نفتی اتفاق افتاد و آلودگی ناشی از این لکه ها با پیشروی به سمت سواحل گناوه، ریگ تا قلعه سفید، سطح گسترده ای از سواحل خلیج فارس را در بر گرفت.

گسترش این آلودگی ها سبب شد محیط زیست، بنادر و دریانوردی و شرکت نفت اقداماتی را در جهت مهار آن و پاکسازی منطقه انجام دهند.

طبق اعلام این نیروها بخش عمده ای از آلودگی ها از اکوسیستم منطقه حذف شده و اکنون شرایط به حالت قبل برگشته است که البته خلیج فارس پیش از این نیز عاری از آلودگی نبوده است.

تاربال های نفتی در گناوه رییس اداره محیط زیست دریایی استان بوشهر در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اقدامات انجام شده تاکنون عنوان کرد: هفته گذشته از سواحل و دریای گناوه بازدید صورت گرفت و دیروز نیز به خارگ رفتیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرانجام آلودگی های نفتی خلیج فارس چه شد

سرانجام آلودگی های نفتی خلیج فارس چه شد