مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 مهر 1398 ساعت 16:322019-10-15اجتماعي

نقش جاودانه زنان در نهضت عاشورا/ حضرت زینب(س) باید الگوی زنان مسلمان باشد


کارشناس فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: نقش زنان در نهضت عاشورا همچون خود عاشورا جاوید مانده است.

- سارا حقی در گفت وگو با خبرنگار فارس در اردبیل به نقش موثر زنان در نهضت عاشورا اشاره و تبلیغ اهداف قیام کربلا را از مهم ترین این نقش ها دانست و اظهار کرد: بانوانی که در واقعه عاشورا حضور داشتند با به عهده گرفتن وظیفه ای مهم این نهضت را ماندگار کردند.

وی افزود: در واقع درس های آموزنده این نهضت که بانوان فداکار آن را عرضه کردند، هرکدام این واقعیت را آشکار می کند که نیمی از تاریخ وقایع عاشورا را زنان به دوش کشیده اند.

کارشناس فرهنگی بانوان، آموزش صبر و تقویت روحیه مقاومت را از درس های مهم مکتب عاشورا عنوان کرد و گفت: اوج صبوری و پایداری در رفتار و روحیات حضرت زینب کبری (س) جلوه گر بود و این صبوری و مقاومت در برابر مصائب درس بزرگی برای زنان است.

وی اصلی ترین نقش زنان در قیام عاشورا را تبلیغ و رساندن پیام عظیم قیام امام حسین(ع) عنوان کرد و افزود: افشاگری ها و بیان انگیزه قیام حسینی توسط زنان و دختران کاروان کربلا، چه در اسارت و چه دربازگشت به مدینه ، نشانه پاسداری از خون شهدا بود.

حقی بیان کرد: بانوان در خطبه ها و در گفت وگوهای خویش که به تناسب زمان و مکان بود، امویان را رسوا ساختند و نقش یک مبلغ دین و پرچم دار نهضت عاشور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش جاودانه زنان در نهضت عاشورا/ حضرت زینب(س) باید الگوی زنان مسلمان باشد

نقش جاودانه زنان در نهضت عاشورا/ حضرت زینب(س) باید الگوی زنان مسلمان باشد