مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 مهر 1398 ساعت 12:152019-10-15اقتصادي

افزایش طول رهاسازی پسماند در رودخانه «قره چای»


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان اعلام کرد: سالانه 40 هزار تن پسماند سفال و سرامیک در لالجین تولید می شود که 35 درصد از پسماند صنعتی استان را دربرمی گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان، محسن جعفری نژاد بسطامی با بیان این مطلب در همایش یک روزه تکنولوژی های نوین در سفال و سرامیک استان همدان، افزود: تولید سفال و سرامیک در لالجین مزیت خوبی برای اشتغال و تولید استان است اما با توجه به حجم بالای پسماند در این شهر و مشکلاتی که عدم مدیریت صحیح پسماند طی 20 سال گذشته در لالجین ایجاد کرده، باید با استفاده از ایده های نو، کاهش پسماند و استفاده بهینه از پسماند سفال و سرامیک در سایر صنایع و روند بازیافت آنها را تسهیل بخشید.

وی ادامه داد: نگاه جامع به صنعت و تولید می تواند از بروز مشکلاتی از جمله ایجاد حجم پسماند بالا و دپوی پسماند جلوگیری کند و دنیا اکنون به این نتیجه رسیده است که توسعه صنعتی بدون رعایت ملاحظات زیست محیطی پایدار نخواهد بود.

جعفری نژاد بسطامی با تأکید بر اهمیت توجه به اقتصاد سبز در استان خاطرنشان کرد: انقلاب صنعتی در قرون هجدهم و نوزدهم موجب بروز آلودگی های زیست محیطی و از بین رفتن بخش بزرگی از منابع طبیعی زمین شد و لازم است از تجریبات سایر کشورها درس بگیریم تا دچار آن مشک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش طول رهاسازی پسماند در رودخانه «قره چای»

افزایش طول رهاسازی پسماند در رودخانه «قره چای»