مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 مهر 1398 ساعت 11:202019-10-15سياسي

دیدار وزیر راه و شهرسازی ایران با وزیر امور خارجه ترکمنستان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ؛وزیر راه و شهرسازی در ادامه سفر به ترکمنستان، با رشید مردوف وزیر امور خارجه و معاون هیئت وزرای ترکمنستان در محل وزارت خارجه این کشور دیدار کرد.

در این دیدار دو طرف با اشاره به سطح خوب روابط سیاسی دو کشور، بر لزوم گسترش روابط اقتصادی دوجانبه و توسعه همکاری های بخش خصوصی دو کشور تاکید کردند.

رشید مردوف در این دیدار، با اشاره به سفر سال گذشته آقای روحانی رییس جمهور کشورمان به ترکمنستان و توافق های صورت گرفته، خواهان پیگیری این توافق ها به ویژه در بخش های ترانزیت و انرژی شد.

مردوف سطح روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور را غیر قابل مقایسه دانست و گفت: ایران و ترکمنستان سابقه تبادل اقتصادی سالانه نزدیک به چهار میلیارد دلار را دارند و این در حالی است که به علت برخی مشکلات و مسائل مالی، این سطح روابط به حداقل رسیده است.

وزیر راه و شهرسازی کشورمان هم در این دیدار، بر عزم جدی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط اقتصادی دو کشور تاکید کرد.

وزیر راه و شهرسازی کشورمان با اشاره به وجود برخی مشکلات در ترانزیت کالا از خاک دو کشور به مقصد کشورهای ثالث، خواهان همکاری دو کشور برای حل این مشکلات شد و گفت: این اقدام در صورت تحقق می تواند نقش موثری در افزایش درآمدهای ارزی دو کشور داشته باشد چراکه مس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیدار وزیر راه و شهرسازی ایران با وزیر امور خارجه ترکمنستان

دیدار وزیر راه و شهرسازی ایران با وزیر امور خارجه ترکمنستان