مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 مهر 1398 ساعت 11:182019-10-15فرهنگي

دهلوی از هنرمندان نوگرای موسیقی ایرانی بود/ تنها اوست که می ماند


معاون هنری وزیرارشاد، مدیر دفتر موسیقی وزارت ارشاد و مدیر امور موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با ارسال پیام های جداگانه درگذشت استاد حسین دهلوی را تسلیت گفتند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سید محمد مجتبی حسینی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد اله یاری فومنی مدیر دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بابک ربوخه مدیر امور موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران سه شنبه 23 مهر ماه با انتشار پیام های جداگانه درگذشت استاد حسین دهلوی موسیقیدان پیشگام کشورمان را تسلیت گفتند.

گشایش در نوآوری و همگامی با زمانه در موسیقی ایرانی سید محمد مجتبی حسینی در پیام تسلیت خود آورده است: آثار استاد دهلوی را از نوجوانی می شنیدم، به شورم می آورد و شعوری نغز در آنها جاری بود.

استاد دهلوی از نوگرایان موسیقی ایرانی بود اما با شناختی عمیق که از سنت موسیقایی ایرانی داشت، راه نوآوری در موسیقی را می گشود، به نوآوری و همگامی با زمانه در موسیقی ایرانی باور داشت و موسیقی و هنر را راهی برای اعتلا و توسعه جامعه می دانست.

شناخت، معرفت، دقت و انضباط استاد دهلوی و آثارش در خانه ذهنم پدیده ای ممتاز و کم نظیر ساخته بود و آرزو داشتم این پدیده را که ساعت ها به شنیدنش دل و جان سپرده بودم، از نزدیک ببینم و از او بیاموزم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دهلوی از هنرمندان نوگرای موسیقی ایرانی بود/ تنها اوست که می ماند

دهلوی از هنرمندان نوگرای موسیقی ایرانی بود/ تنها اوست که می ماند