مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 مهر 1398 ساعت 11:152019-10-15اقتصادي

تخریب 20 درصد جنگل های کشور طی 30 سال گذشته


دبیر کارگروه کشاورزی و منابع طبیعی هیأت ویژه گزارش ملی سیلاب ها با تاکید بر این که بی توجهی به منابع طبیعی و زیست محیطی چالش هایی نظیر وقوع سیل در کشور را به وجود می آورد، - گفت: طی 30 سال گذشته حدود 6 میلیون هکتار و یا 20 درصد جنگل های کشور از بین رفته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر زهتابیان در نشست خبری امروز که به منظور ارائه گزارش اولیه سیلاب ها در ساختمان مرکزی دانشگاه تهران برگزار شد، با تاکید بر این که این گزارش با کمک عده کثیری از کارشناسان، متخصصین و اساتید این حوزه تایید شده و همکاری خوبی در این زمینه صورت گرفت، تاکید کرد: آن چه که ما دنبال آن هستیم، موضوع تخریب سیل و بررسی علت وقوع سیل است.

در واقع در منابع طبیعی و کشاورزی نگاه های متفاوتی به سیل وجود دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: سیل یک پدیده طبیعی و نعمت الهی به شمار می رود؛ نعمتی که برای حفظ محیط زیست ما بسیار مهم است، به طوری که بسیاری از دشت های ما که خشک شده بودند بعد از وقوع سیلاب های اخیر مجددا جان گرفتند.

اما آن چه که وجود دارد، این است که در حوزه توسعه پایدار ما با اکوسیستم شکننده مواجه هستیم.

دبیر کارگروه کشاورزی و منابع طبیعی هیأت ویژه گزارش ملی سیلاب ها در ادامه تصریح کرد: یکی از نشانه هایی که در کشور با اکوسیستم شکننده مواجه هست، این است که متاسفانه در حوزه های م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخریب 20 درصد جنگل های کشور طی 30 سال گذشته

تخریب 20 درصد جنگل های کشور طی 30 سال گذشته