مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 مهر 1398 ساعت 10:532019-10-15سياسي

صیانت از اطلاعات در کشور مشکل دارد/ شکل گیری قدرت نرم در فضای مجازی


دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه قدرت نرم از اطلاعات در حال شکل گیری در فضای مجازی است، گفت: برای صیانت از اطلاعات در کشور مشکل وجود دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از مرکز ملی فضای مجازی، سید ابوالحسن فیروزآبادی با بیان اینکه حکمرانی در عصر جدید و در عصری که فضای مجازی به بلوغ رسیده، بدون اشتراک گذاری اطلاعات و منابع امکان پذیر نیست، گفت: آن چیزی که امروز تحت عنوان خدمات ابری در دنیا مطرح شده برآمده از این دیدگاه است که ما بتوانیم از منابع و اطلاعات مشترک و اشتراک گذاری آن استفاده کنیم.

وی با اشاره به این که دسترسی به اطلاعات و اشتراک گذاری آن از الزامات حکمرانی جدید است و بدون آن نمی توان حکومت کرد، تاکید کرد: ما در کشور در سطح دولت الکترونیک هنوز در لایه دولت - دولت با مسائل اساسی مواجه هستیم و با توجه به گرایش هایی که در اصلاح حکومتها با شکل گیری واژه های جدید مثل حکمرانی اطلاعات، مطرح شده است، پیاده سازی دسترسی به اطلاعات در ایران با مشکلات اساسی مواجه است.

فیروزآبادی با بیان این که معمای حریم خصوصی و دسترسی آزاد به اطلاعات باید در کشور حل شود، افزود: مباحث حقوقی جدیدی در فضای مجازی مطرح شده و نیاز به بازتعریف دارد و تعاریف حریم خصوصی و آزادی دسترسی به اطلاعات باید در این فضا بازنگری شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صیانت از اطلاعات در کشور مشکل دارد/ شکل گیری قدرت نرم در فضای مجازی

صیانت از اطلاعات در کشور مشکل دارد/ شکل گیری قدرت نرم در فضای مجازی