مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 مهر 1398 ساعت 10:412019-10-15پزشكي

شناسایی 200 بیمار مسلول در کرمانشاه/ شیوع متوسطی داریم


سرفه شاید به خودی خود مشکل جدی نباشد، اما وقتی این سرفه های معمولی طولانی شود باید کمی نگران شوید و اگر این سرفه های طولانی با علائمی مانند تب، - شناسایی 200 بیمار "مسلول" در کرمانشاه/ شیوع متوسطی داریم سرفه شاید به خودی خود مشکل جدی نباشد، اما وقتی این سرفه های معمولی طولانی شود باید کمی نگران شوید و اگر این سرفه های طولانی با علائمی مانند تب، تعریق و لرزش شبانه، بی اشتهایی، درد قفسه سینه و کوفتگی بدن همراه باشد باید بیشتر نگران شوید، چرا که احتمالا شما به "سِل ریوی" مبتلا شده اید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سالانه هشت میلیون نفر در دنیا به انواع سِل مبتلا می شوند که در این میان سِل ریوی بیشترین میزان ابتلا و بیشترین میزان کشندگی را دارد، بطوری که سالانه حدود یک میلیون نفر در جهان جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست می دهند.

سِل در گذشته همواره به عنوان یکی از مرگبارترین بیماری ها مطرح بوده و امروزه هم علی رغم وجود درمان های مناسب برای این بیماری، باز هم باکتری سِل قدرت کّشندگی بالای خود را حفظ کرده و هرسال یک میلیون نفر را به راحتی به کام مرگ می کشد.

زکریای رازی اولین کسی بود که بیماری سِل را به خوبی معرفی و علائم آن را تشریح کرد و به پاس این خدمت ارزنده، امروز (23 مهر) به عنوان روز ملی سِل نامگذاری شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 200 بیمار مسلول در کرمانشاه/ شیوع متوسطی داریم

شناسایی 200 بیمار مسلول در کرمانشاه/ شیوع متوسطی داریم