مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 مهر 1398 ساعت 09:322019-10-15اقتصادي

اعتراض بیجا به حذف یارانه نقدی منجر به جریمه می شود


ورشکسته ها، بیماران صعب العلاج، بدهکاران و وام گیرندگان حذف شده از صف یارانه می توانند با پر کردن پرسش نامه ای مراتب اعتراض خود را اعلام کنند اما در صورت عدم صحت اطلاعات، - جریمه خواهند شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، یکی از سیاست های پایدار سنوات اخیر، الزام دولت به غربالگری یارانه بگیران بود؛ به گونه ای که حتی در سال 93 دولت گام هایی برای اجرای این تکلیف برداشت اما به دلیل نبود بانک اطلاعاتی جامع از وضعیت درآمدی، دارایی، اقتصادی خانوارها در ادامه مسیر غربالگری موفق نبود.

در این بین با توجه به کاهش درآمدهای دولت و غیرمنطقی بودن تداوم پرداخت یارانه نقدی به حدود 78 میلیون ایرانی، از حدود سه سال پیش مقدمات راه اندازی سامانه اطلاعات رفاه ایرانیان توسط وزارت رفاه فراهم شد و طی سه سال گذشته با استخراج اطلاعات هزینه ای خانوارها، وزارت رفاه توانست بستر اطلاعاتی لازم برای حذف یارانه نقدی دهک های بالای درآمدی را فراهم کند.

در نهایت با توجه به الزام قانونی جهت حذف یارانه ثروتمندان برای سال جاری و تهیه دستورالعمل از سوی کمیته ای چهارجانبه متشکل از سازمان برنامه و بودجه، وزارت کار، وزارت ارتباطات و وزارت کشور، با استفاده از سامانه اطلاعات رفاه ایرانیان در شهریوماه امسال، یارانه نقدی حدود 700 هزار نفر قطع شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتراض بیجا به حذف یارانه نقدی منجر به جریمه می شود

اعتراض بیجا به حذف یارانه نقدی منجر به جریمه می شود