مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 مهر 1398 ساعت 09:002019-10-15اقتصادي

انتقال و نصب همزمان دو سکوی فاز های 22 تا 24 پارس جنوبی


قائم مقام طرح توسعه فاز های 22 تا 24 پارس جنوبی گفت: عملیات انتقال همزمان دو سکوی گازی اصلی و اقماری این طرح به موقعیت میدان پارس جنوبی هفته آینده انجام می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، علی اصغر صادقی به عملیات بارگیری سکوی اقماری 24B در پایان هفته گذشته اشاره کرد و افزود: قرار است این سکو به همراه سکوی اصلی فاز 23 در عملیاتی مشترک، یارد شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) در بوشهر را به مقصد میدان گازی پارس جنوبی ترک کنند.

وی با بیان اینکه سکوی فاز 23 پارس جنوبی ماه گذشته بر روی شناور حمل کننده بارگیری شده بود اضافه کرد: مطابق برنامه تعیین شده، این سکو همزمان با سکوی اقماری 24B پس از انتقال به موقعیت مخزن پارس جنوبی در خلیج فارس نصب می شوند.

قائم مقام طرح توسعه فاز های 22 تا 24 پارس جنوبی بیان کرد: با بهره برداری هرکدام از این دو سکو با ظرفیت 500 میلیون فوت مکعب گاز، فاز های 22 تا 24 پارس جنوبی به ظرفیت تولید اسمی و نهایی روزانه 56 میلیون متر مکعب گاز از بخش فراساحل خواهد رسید.

وی ادامه داد: این دو سکو مربوط به مرحله دوم بخش فراساحل طرح توسعه فاز های 22 تا 24 پارس جنوبی است و تولیدات گازی آن ها پس از عملیات راه اندازی و بهره برداری، در مجموع شامل 28 میلیون متر مکعب گاز ترش (برابر با یک میلیارد فوت مکعب)، معادل نیمی از ظرفیت تولید اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقال و نصب همزمان دو سکوی فاز های 22 تا 24 پارس جنوبی

انتقال و نصب همزمان دو سکوی فاز های 22 تا 24 پارس جنوبی