مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 مهر 1398 ساعت 08:592019-10-15پزشكي

90 درصد محصولات کشاورزی استان سالم است


معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکید کرد: 90 درصد محصولات کشاورزی استان از نظر میزان استفاده از سموم و فلزات سنگین، سالم است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر قباد محمدی امروز (23 مهر) به مناسبت هفته ملی غذا در نشستی خبری با اشاره به چالش های متعدد در حوزه غذا، گفت: یکی از جدی ترین این چالش ها بحث تقلب در مواد غذایی است که باید در این زمینه اطلاع رسانی و آگاه سازی به مردم به شکل موثری صورت گیرد.

محمدی با اشاره به تولید مواد غذایی به دو شکل کارخانه ای و فله ای، گفت: محصولات کارخانه ای قابل رصد و نظارت هستند و هرچند امکان وجود تقلب در تولید آنها وجود درد، اما این تقلبات و تخلفات کاملا قابل رصد و پیگیری است و برای همین سلامت این محصولات درصورت داشتن مجوز مورد تایید ما است.

وی افزود: مشکل اصلی در بحث تقلب در حوزه مواد غذایی مربوط به عرضه محصولات سنتی و فله ای است که نظارت بر آنها کار بسیار دشوار است و قابل پیگیری نیستند.

محمدی به عرضه برخی محصولات فله ای اشاره کرد و افزود: بطور مثال در بحث رب گوجه فرنگی، تمام قوطی های رب تولید شده در کارخانه مورد تایید ما است، اما در خصوص رب های فله ای با انجام آزمایش از برخی از این رب ها، درصد بالایی از آنها دارای آلودگی میکروبی هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

90 درصد محصولات کشاورزی استان سالم است

90 درصد محصولات کشاورزی استان سالم است