مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 مهر 1398 ساعت 08:292019-10-15اقتصادي

نخستین بویه اقیانوسی ساخت ایران در بندرعباس تولید و نصب شد


مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از تولید نخستین بویه پلی اتیلن اقیانوسی 100 درصد ایرانی در بندرعباس و انجام عملیات موفقیت آمیز به آب اندازی و نصب آن در حوضچه بندر شهید رجایی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اله مراد عفیفی پور در جمع خبرنگاران، در خصوص ابعاد مختلف این دستاورد بزرگ صنعتگران هرمزگانی، اظهار کرد: بویه ها یا علایم شناور دریایی تاکنون به صورت واردات، از تولیدات سازنده های خارجی، تامین و در آبراهه های دریانوردی مناطق مختلف خلیج فارس و دریای عمان از جمله محدوده آب های تنگه هرمز نصب شده اند.

وی افزود: خرید هر نمونه خارجی تولید کشورهای اروپایی و استرالیا بین 20 تا 25 هزار دلار هزینه ارزی برای کشور به دنبال دارد.

عفیفی پور خاطرنشان کرد: ساخت نخستین بویه پلی اتیلن اقیانوسی تولید داخل با استفاده از مواد و مصالح داخلی می تواند گام مهمی در خودکفایی کشور، عدم نیاز به واردات آن و جلوگیری از خروج ارز محسوب شود.

وی تصریح کرد: این تجهیز استراتژیک از نوع بویه اقیانوسی، با بهره گیری از فناوری قالب گیری دورانی و استفاده از مواد پلی اتیلن خام درجه یک محصول پتروشیمی های داخل کشور طی دوماه، تولید شده و یک محصول 100 درصد ایرانی محسوب می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین بویه اقیانوسی ساخت ایران در بندرعباس تولید و نصب شد

نخستین بویه اقیانوسی ساخت ایران در بندرعباس تولید و نصب شد