مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 مهر 1398 ساعت 08:122019-10-15سياسي

پیشنهاد انصارالله به خارطوم برای مذاکره درباره اسرای سودانی جنگ یمن


رییس کمیته عالی انقلاب یمن به دولت جدید سودان پیشنهاد مذاکره درخصوص اسرای این کشور را که در عملیات ائتلاف متجاوز عربی تحت امر عربستان در یمن مشارکت داشتند، - داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، محمد علی الحوثی، رییس کمیته عالی انقلاب یمن در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: این غیرمنتظره و عجیب نبود که ملت انقلابی سودان برای دفاع از یکی از هموطنانشان که طی هفته ها قبل در مصر بازداشت شده بود، اقدام کنند، اما موضوعی که توجه من را به خود جلب کرده، اسارت افرادی است که در جنگ های ائتلاف عربی در یمن مشارکت داشتند.

الحوثی در ادامه افزود: عدم توجه سودانی ها به اسرایی که در نبردهای ائتلاف عربی علیه یمن مشارکت داشتند و رها کردن آنها به حال خود تا اسارت و کشتار روزانه، اشتباه است؛ ما آماده رایزنی با انقلابیون سودانی هستیم.

سودان یکی از شرکای عربستان در ائتلاف متجاوز عربی علیه یمن به شمار می آید و این کشور تعداد نیروهای خود را که در این جنگ مشارکت دارند را اعلام نکرده اما گفته است که آماده اعزام 6 هزار نظامی به یمن است.

در همین راستا، عبدالفتاح البرهان، رییس شورای نظامی انتقالی سودان پیشتر اعلام کرد که به موجب توافقی با ائتلاف عربی نیروهایش در یمن باقی می مانند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشنهاد انصارالله به خارطوم برای مذاکره درباره اسرای سودانی جنگ یمن

پیشنهاد انصارالله به خارطوم برای مذاکره درباره اسرای سودانی جنگ یمن