مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 مهر 1398 ساعت 08:012019-10-15سياسي

معمای حریم خصوصی و دسترسی آزاد به اطلاعات باید حل شود


دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور گفت: در عصر فضای مجازی پیش از واژه دسترسی، واژه اشتراک گذاری متداول است و یکی از صفات بارز این فضاست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر سید ابوالحسن فیروزآبادی در همایش ملی زیست بوم دسترسی همگانی به اطلاعات در دانشگاه علامه طباطبایی اظهار کرد: حکمرانی در عصر جدید و در عصری که فضای مجازی به بلوغ رسیده بدون به اشتراک گذاری اطلاعات و منابع امکان پذیر نیست.

در واقع ما به سمت معماری های Service-oriented در حرکت هستیم و آن چیزی که امروز تحت عنوان خدمات ابری در دنیا مطرح است، برآمده از این دیدگاه است که ما بتوانیم از منابع مشترک و اطلاعات مشترک و اشتراک گذاری آن استفاده کنیم.

فیروزآبادی با اشاره به این که دسترسی به اطلاعات و اشتراک گذاری آن از الزامات حکمرانی جدید است و بدون آن نمی توان حکومت کرد، تاکید کرد: این یک امر ساده نیست و بسیار پیچیده است.

در حال حاضر نیز در سطح دولت الکترونیک هنوز در لایه دولت - دولت با مسائل اساسی مواجه هستیم، بنابراین مهم است که ما دسترسی و اشتراک گذاری را با پیچیدگی هایش در نظر بگیریم چرا که با توجه به گرایش هایی که در سطح تکنولوژی به سمت همگرایی، اشتراک گذاری و اصلاح حکومت ها با شکل گیری واژه های جدید مثل حکمرانی دارد، پیاده سازی دسترسی به اطلاعات با مشکلات اساسی مواجه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معمای حریم خصوصی و دسترسی آزاد به اطلاعات باید حل شود

معمای حریم خصوصی و دسترسی آزاد به اطلاعات باید حل شود