مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 مهر 1398 ساعت 21:412019-10-14پزشكي

داروخانه ها خدمت محور می شوند


عضو هیت مدیره انجمن داروسازان ایران گفت: با اجرای سند جامع خدمات سلامت، داروخانه ها خدمت محور می شوند.

- مهدی زارعی - ریس شورای عالی داروخانه های انجمن داروسازان ایران در گفتگو با ایسنا، گفت: داروسازان مستقر در داروخانه ها در دسترس ترین عضو تیم درمانی هستند که در هر زمان آماده ارائه خدمات دارویی و درمانی به بیماران و مراجعه کنندگان هستند.

وی تاکید کرد: علاوه بر در دسترس بودن، یکی از مهم ترین وجه ممیزه داروسازان با دیگر همکاران تیم درمانی را می توان در پذیرش بدون وقت قبلی و هزینه دانست.

زارعی با اشاره به توسعه نقش های خدماتی داروسازان در داروخانه ها تاکید کرد: داروسازان می توانند پرچمدار نقش مراقبتی و پایش سلامت باشند، البته نه جایگزین پزشک درمان گر.

عضو هیت مدیره انجمن داروسازان ایران، بخشی از اهداف اجرایی سند جامع خدمات سلامت در داروخانه ها را ممانعت از مداخلات غیرضروری و پر هزینه بعضی درمانگران برای نظام سلامت کشور و کاهش بار مالی بر دولت و بیمه ها بیان کرد.

ریس شورای عالی داروخانه های کشور گفت: تدوین این سند جامع خدمات سلامت در داروخانه ها مبتنی بر اسناد و پروتکل های درمانی _ دارویی کشورهای توسعه یافته و خصوصا سازمان بهداشت جهانی (WHO) است که تلاش کرده اند برای داروسازان در حوزه سلامت، مفیدترین ظرفیت ها را محاسبه، تع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داروخانه ها خدمت محور می شوند

داروخانه ها خدمت محور می شوند