مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 مهر 1398 ساعت 11:472019-10-14اقتصادي

درآمد 484 میلیون تومانی از مراتع گیاهان خودرو شاهین شهر


رییس اداره منابع طبیعی شاهین شهر و میمه گفت: شاهین شهر امسال، 484 میلیون تومان درآمد از بهره برداری یک هزار و 450 هکتار، مراتع گیاهان دارویی خودرو، - داشته است.

مهدی اکبری در گفت وگو با ایسنا، به اقلیم آب و هوایی شهرستان شاهین شهر اشاره و اظهار کرد: سال 1389 به بعد اجازه بهره برداری از مراتع گیاهان دارویی خودرو مراتع روستاهای کلهرود و سُه در شهرستان صادر شده است.

وی، مراتع مورد بهره برداری امسال را یک هزار و 450 هکتار تخمین زد و افزود: از مراتع مورد بهره برداری در روستاهای سُه و کلهرود که مساحت های آن ها به ترتیب 250 هکتار و یک هزار و 200 هکتار است، سه هزار و 600 کیلوگرم کتیرا استحصال شده که سِه تُن آن متعلق به مراتع کلهرود بوده است.

اکبری ارزش ریالی کتیرای برداشت شده امسال را 484 میلیون تومان برآورد کرد و ادامه داد: امسال در مراتع روستای کلهرود با اشتغال 25 نفر از روستاییان در بهره برداری، 400 میلیون تومان درآمد کسب شد و مابقی با اشتغال چهار نفر متعلق به روستای سُه است.

رییس اداره منابع طبیعی شاهین شهر و میمه، گیاهان دارویی خودرو را با توجه به اقلیم آب و هوایی این منطقه از استعدادهای توسعه و پیشرفت اقتصادی شهرستان دانست و افزود: با توجه به تقاضای رو به رشد مصرف و جایگزینی گیاهان دارویی در برابر داروهای صنعتی، شهرستان ظرفیت و پتا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درآمد 484 میلیون تومانی از مراتع گیاهان خودرو شاهین شهر

درآمد 484 میلیون تومانی از مراتع گیاهان خودرو شاهین شهر