مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 مهر 1398 ساعت 11:352019-10-14پزشكي

نیمی از مردم دنیا تحت پوشش همگانی سلامت نیستند


هنوز بیش از نیمی از افراد در دنیا تحت پوشش همگانی سلامت نیستند - معاون پرستاری وزارت بهداشت، گفت: هنوز بیش از نیمی از افراد در دنیا تحت پوشش همگانی سلامت نیستند به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مریم حضرتی، با اشاره به برگزاری کارگاه دو روزه نقش پرستاران در پوشش همگانی سلامت، افزود: از اولین کسانی که در ارائه مراقبت های بهداشتی به مردم اقدام کرد خانم فلورانس نایتینگل بود که باعث کاهش مرگ و میرها به میزان دو سوم در جنگ های کریمه بود.

وی ادامه داد: به دلایل افزایش بیماری های غیر واگیر، رشد سریع جمعیت سالمندی، افزایش هزینه ها و افزایش انتظارات مردم نسبت به بحث سلامت حرکت به سمت پوشش همگانی سلامت ضروری به نظر می رسد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت در تشریح سازمان ها و نهادهای بین الملی سلامت در دنیا، گفت: سازمان بین المللی پرستاران با بیش از 130 کشور و 20 میلیون پرستار عضو یکی از بزرگ ترین سازمان های بین المللی است که بر نقش پرستاران در ارتقای سلامت، پیشگیری از بیماری ها و هسته اصلی سلامت تاکید می کند.

وی ادامه داد: حرفه پرستاری از سال های اولیه ایجاد سازمان جهانی بهداشت در اولویت و توجه این سازمان بوده است.

حضرتی همچنین به نقل از دبیر کل سابق سازمان جهانی بهداشت، گفت: اگر میلیون ها پرستار در هزاران نقطه با هم جمع شوند می توانند با مراقبت ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیمی از مردم دنیا تحت پوشش همگانی سلامت نیستند

نیمی از مردم دنیا تحت پوشش همگانی سلامت نیستند