مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 مهر 1398 ساعت 11:152019-10-14سياسي

تعداد آثار فرهنگی-تاریخی خراسان‎شمالی در فهرست ملی به 648 مورد خواهد رسید


معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: تعداد آثار فرهنگی-تاریخی این استان در فهرست ملی به 684 مورد خواهد رسید.

- علی مستوفیان در گفت و گو با ایسنا، افزود: شش اثر منقول فرهنگی-تاریخی استان، واجد ارزش ثبت شناخته شده است و در فهرست آثار ملی به ثبت می رسد.

وی اظهار کرد: در جلسه شورای ملی ثبت آثار منقول تاریخی و فرهنگی کشور که خراسان شمالی نیز حضور داشت، شش اثر استان واجد ارزش ثبت شناخته شد.

مستوفیان ادامه داد: این آثار شامل تاس استخوانی و کاسه سفالی با نقش بال مکشوفه در کاوش های باستان شناسی شهر بلقیس، تنگ سفالی مجموعه کلیم الله توحدی، کلنگ مفرغی و حقه سفالی(کوزه سفالی کوچک) مکشوفه در کاوش های باستان شناسی هیئت مشترک ایران و ایتالیا در تپه چلو است.

وی با بیان اینکه منبر چوبی نظرگاه گرمه دیگر اثر خراسان شمالی است که برای ثبت در فهرست آثار ملی پیشنهاد و تأیید شد، گفت: این اثر، مربوط به اوایل دوران قاجار و ساخته شده به دست هنرمندان بومی است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی با اشاره به مطالعه و بررسی پیرامون آثار فرهنگی، تاریخی و طبیعی به منظور ثبت آن ها در فهرست آثار ملی، از برنامه ریزی برای شناسایی و معرفی ارزش های میراث معنوی و طبیعی استان در ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعداد آثار فرهنگی-تاریخی خراسان‎شمالی در فهرست ملی به 648 مورد خواهد رسید

تعداد آثار فرهنگی-تاریخی خراسان‎شمالی در فهرست ملی به 648 مورد خواهد رسید