مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 مهر 1398 ساعت 11:112019-10-14اقتصادي

آغاز تجارت ترجیحی ایران و اتحادیه اوراسیا از 5 آبان/سازوکار بانکی تدوین شود


رییس اتاق مشترک ایران و ارمنستان با بیان اینکه علیرغم اینکه گفته می شود موافقتنامه ترتیبات ترجیحی ایران و اتحادیه اوراسیا از 5 آبان آغاز به کار می کند اما مکانیسم بانکی برای برقراری این موافقتنامه هنوز مشخص نشده است.

- هرویک یاری جانیان در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره موافقنامه ترتیبات ترجیحی بین ایران و اوراسیا و تأثیر آن  بر توسعه روابط تجاری ایران  و منطقه اوراسیا گفت: پیوستن ایران به اتحادیه اوراسیا یکی از بزنگاه های تاریخی است اما تجربیات سالیان گذشته نشان داده که به هیچ وجه نتوانسته ایم از فرصت های اقتصادی استفاده کنیم و آن طور که شایسته است به جایگاه اقتصادی و واقعی خود دست یابیم.

  رییس اتاق مشترک ایران و ارمنستان با تاکید بر اینکه پیمان های منطقه ای و فرا منطقه ای در فتوسنتز اقتصادی هر کشور نقش حیاتی دارند، افزود: عضو ناظر یا عضو الحاقی در این پیمان های منطقه ای برای ما بسیار حائز اهمیت است زیرا از این طریق می توان جایگاه خودمان را از نظر اقتصادی در بدنه کشورهای دیگر جای دهیم.

  وی بیان داشت: اما موضوع نگران کننده این است که آیا شاخص های اقتصادی ما این رشد را نشان می دهد که بتوانیم از این فرصت به درستی استفاده کنیم و آیا می توانیم به موقع کالاهای مورد درخواست و تقاضای این کشورها را فراهم کنیم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز تجارت ترجیحی ایران و اتحادیه اوراسیا از 5 آبان/سازوکار بانکی تدوین شود

آغاز تجارت ترجیحی ایران و اتحادیه اوراسیا از 5 آبان/سازوکار بانکی تدوین شود