مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 مهر 1398 ساعت 10:362019-10-14اقتصادي

صادرات پسته می تواند 5 میلیارد دلار ارزآوری داشته باشد


معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توجه به فراهم بودن شرایط برای افزایش تولید پسته، این محصول طی چند سال آینده می تواند 4 تا 5 میلیارد دلار ارزآوری برای کشور داشته باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی علی اکبر مهرفرد معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی در مراسم راه اندازی معاملات آتی پسته در بورس کالای ایران، امکانات سخت افزاری تولید پسته در کشور را مناسب ارزیابی کرد و افزود: در حال حاضر تجارت خارجی پسته حدود 1.

5 میلیارد دلار است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به فراهم بودن شرایط برای افزایش تولید این محصول، پسته طی چند سال آینده می تواند 4 تا 5 میلیارد دلار ارزآوری برای کشور داشته باشد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی، خشکسالی را از دلایل کاهش تولید پسته در سال گذشته عنوان کرد و افزود: حدود 13 استان در کشور به صورت تجاری پسته تولید می کنند و در سایر استان ها نیز تولید این محصول در حال انجام است و پیش بینی می شود میزان تولید امسال نسبت به سال گذشته با افزایش همراه باشد.

مهرفرد با تأکید بر این موضوع که در صنعت پسته امکان توسعه سطح تولید فراهم است، گفت: سالانه 14 هزار هکتار ظرفیت جدید برای این محصول ایجاد می شود و با ارتقای زیرساخت های نر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات پسته می تواند 5 میلیارد دلار ارزآوری داشته باشد

صادرات پسته می تواند 5 میلیارد دلار ارزآوری داشته باشد