مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 مهر 1398 ساعت 09:192019-10-14پزشكي

ترکیب ام.آر.آی با سونوگرافی برای سنجش سفتی تومورها


تصویربرداری ام.

آر.

آی از مغز می تواند رشد تومور را آشکار کند و به لطف دانشمندان موسسه تحقیقات سرطان لندن در آینده با ترکیب این فناوری با امواج صوتی می توان سختی این تومورها را نیز دریافت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از گیزمگ، ورود دارو به تومورهای بیمار سرطانی می تواند کاری دشوار باشد و یکی از موانع بسیاری که پزشکان با آن مواجه هستند عدم شناخت میزان سختی تومور است که می تواند بر چگونگی تأثیر داروها موثر باشد.

با این وجود، روش جدید تصویربرداری توسعه یافته توسط دانشمندان موسسه تحقیقات سرطان لندن با برملا کردن میزان سختی تومورها می تواند چراغ هدایت گری برای مقابله با این معضل باشد.

این تحقیق توسط دانشمندان موسسه تحقیقات سرطان لندن(ICR) انجام شده و از فناوری تصویربرداری موسوم به الاستوگرافی رزونانس مغناطیسی (MRE) استفاده می کند.

این روش تقریباً مانند MRI سنتی است، به جز اینکه امواج صوتی در آن ترکیب شده است تا تصویری واضح تر از ترکیب بافت بدن ترسیم شود.

روش MRE یک تکنیک غیرتهاجمی است که از یک پد کوچک که روی پوست بیمار قرار می گیرد، استفاده می کند و امواج صوتی را به داخل بدن می فرستد، در حالی که سرعت این امواج را در بدن اندازه گیری می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترکیب ام.آر.آی با سونوگرافی برای سنجش سفتی تومورها

ترکیب ام.آر.آی با سونوگرافی برای سنجش سفتی تومورها